måndag 20 november 2017

Uppkoppling sker!

Som åtminstone cirka 2/3 av fiberförenings medlemmar märkt, så har installatörerna varit där och kopplat in utrustning!

När installationen är klar, ska de ha testat anslutningen och enligt den informationen som ges så ska det därmed fungera. Ni ska kunna gå (se medföljande folder som installatören lämnat) in på Utsikt Bredbands sida och göra beställningar på internetleveratör och börja köra!

Men, några av er har hört av sig och upptäckt att det inte riktigt fungerar som tänkt - att det inte gått att få kontakt med deras sida. (För i tiden var det enklare när man kunde lyssna på modemet när det kopplade upp...)

Vi kommer höra med Eltel under veckan för att bilda oss en uppfattning om detta (orsaker, med mera) men annars hänvisar vi i första hand till Utsikts Kundservice.

Se t.ex. följande inlägg på deras hjälpsidor:


 och vi vet att några av er fått hjälp därigenom.

Edit: Vi fick följande information från Eltel (fritt tolkat):
"Om globen på konvertern lyser grön men det ändå inte finns anslutning så är det inget fel på fibern utan snarare fel i mjukvara. Detta löser Utsikt efter ni kontaktat dem."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar